[OZ-CONTEST] sac

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Thu Oct 10 15:55:14 EDT 2013

Jeg er helt enig med Peter.

Jeg har stadig mareridt over de papirlogs, jeg modtog som HF contest manager tilbage i 90'erne, og det var en af årsagerne til, at jeg stoppede efter få år. Det hang ikke sammen med et fuldtidsjob.

Når nu PC'en er kommet inden for dørene, så skal den også bruges. Det er absolut nemmere at få en PC til at tjekke logs automatisk frem for at lade mennesker gøre det. Samtidig kommer resultatet hurtigere ud, således at resultatet modtages, mens contesten stadig er i nogenlunde frisk erindring.

CQWW contesterne på papir er vel kun en stakket frist. Der går sikkert ikke mange år, før de også kun modtager elektronisk log.

Jeg var i dag hos SKAT til møde / foredrag for revisorer. Her har SKAT vedlaget, at

- selvangivelser fremover er digitalt
- moms, lønsum, udbytte, selskabsskat o.l. fremover er digitalt
- og jeg kunne blive ved

Og det offentlige har endda besluttet, at alle med CVR-NR (Centralt Virksomheds Register) SKAL have en digital postkasse 1. november 2013. Har de ikke det, så bliver den oprettet automatisk, og så er det virksomhedens / foreningens problem at få adgang til denne postkasse. Det offentlige leverer fra 1. november 2013 KUN breve via denne digitale postkasse. Og har virksomheden ingen PC eller intet Internet, så er det virksomhedens problem. 1. november 2014 gælder det alle borgere i Danmark, også min mor på 88 !!

Den digitale verden er over os - i speed 350 eller mere, og de er ikke meget, vi kan gøre ved det.

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen