[OZ-CONTEST] Mit lille bidrag ..

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sun Oct 13 10:49:05 EDT 2013

Hejsa!

Det var helt rart at se og hører at så mange havde fuldt opfordringen
til bare at kører et par QSO'er i SAC SSB.
Håber også at de mange "nye" kaldesignaler så husker at uploade deres log?

Og når man så selv så kraftigt har direkte opfordret folk til at kører
mindst 50 men helst 100 QSO'er,
skal man jo selv gå forrest med det gode eksempel - trods at min favorit
mode er CW.
Det pudsige var at jeg stort set hele lørdagen (3½ time) kørte på tråd
antenner!
OZ7IB (5P2E) havde jeg bedt om at kører lidt, så han havde jo beamen til
lidt 20 meter ...
Det hjalp ham lidt i gang at have en ved siden af man kunne spørge om
enten sine egne ting,
eller hvad det lige var de andre "tåber" sagde til en!
Lidt en sjov oplevelse!

Forholdene synes jeg generelt var helt i top. Specielt da vores 160
meter dipol er aldeles udemærket på 10 meter.
Der er et par stykker over-there som lige måtte have den med 160 meter
antenne på 10 meter en gang til (o:
Søndag var 15  i starten lidt dødt - men 10 meter! Der var igen aktion -
denne gang med beam.
JA, VK, HL, HS, og UA9/0'er.

Kørte lidt blandet RUN og S&P - og fandt ud af at K3'eren faktisk også
er udmærket på SSB (o:
Og lidt over 5 timer gav et sted imellem en kvart og en halv DXCC!!
5 eller 6 nye bånd-lande blev det så men også til.

Nu glæder jeg mig blot til at se hvad The Scandinavian Cup bliver til i år!
Et spændende år tror jeg!

VY 73

Kenneth
OZ1IKY

PS - husk lige at der jo om 14 dage er CQ World War på SSB!

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : OZ1IKY
Mode            : PHONE
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---