[OZ-CONTEST] Et lille hjælpe-dokument til alle contest interesserede

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sat Sep 14 10:31:25 EDT 2013

Hej Contestere og dem der bare gerne vil igang

På hjemmesiden www.oz5e.dk som er Danish Contesting Academy's side
har jeg bedt Henning OZ1BII lægge et lille dokument ud på en 150 sider
(8MB stort PDF dokument)
som jeg har lavet.

Det er baseret på N1MM og Win-Test Contest programmerne.
Startende med hvor man finder det og installationen af dem.
Det er ikke kun baseret på at man kører CW - men holdt så stilrent som
muligt at det er både CW og SSB.

Så har jeg forsøgt at vælge et par Contester ud som jeg synes kunne være
interessante i første omgang.
Starter med lidt om strategi og overvejelser, så er der lidt om følgende
Contester;
- CQ WW - The Mother Of All Contest's
- CQ WPX
- Russian DX Contest
- ARRL DX
- og selvfølgelig også The Polar Battle - Scandinavian Activity Contest
   (det er næste weekend i CW!!!)
- Worked All Europa - incl lidt om de der QTC'er som kan give en masse
spændende trafik og multipliers

Jeg har også lavet et helt afsnit om "Betriebstechnik" - det var min
intention at hjælpe folk til at nå ét niveau højere.
Hvordan får jeg hævet mere ud af logprogrammet til at hjælpe mig med at
kører flere QSO'er og multipliers.
Afrundingen er om Multi-Single og Multi-2 samt en smule appetitvækker på
det helt store - Multi-Multi.

Dokumentet er GRATIS - til trods for den tid jeg har investeret i det.
Men jeg synes der manglede et eller andet på dansk, så alle kunne få
chancen og komme med ind i kampen.

Hvis I kan lide det - så står det jer frit for at give en lille donation
til Danish Contest Academy.

VY 73 - og god læsning

Kenneth
OZ1IKY