[OZ-CONTEST] SAC CW, 3-2-1 kør....

Peter Müller peter at irc.dk
Wed Sep 18 05:37:24 EDT 2013

Hej

Så er der ikke lang tid til, at SAC CW afdelingen løber af stablen. Helt
nøjagtigt om knap 75 timer. Men det er allerede nu du skal starte
forberedelserne. Husk artiklerne i contestspalten for et års tid siden, hvor
vi var inde på, at en god contest oplevelse altid starter med en god og ikke
mindst rettidig forberedelse. :).

Jeg vil opfordre alle som har mulighed for det, at sætte logprogrammet op
til at rapportere til http://cqcontest.net. Det giver altså et ekstra
konkurrence element i contesten, at vi kan følge med i hvordan det går hos
hinanden. :). Til dem som har mod og lyst, kan jeg yderligere anbefale man
sætte audio og video streaming op. Hvis du har lysten, men afholder dig fra
det pga. det lyder besværligt, eller det måske ikke virker. Så tag fat i mig
nu, så kan vi prøve at få dig/jer op at køre. (Vent ikke til 1 time før
testen..hihi).

Det er min egen plan at have billede og lyd på fra Stjær, hvor jeg for
første gang skal køre med et fuld udbygget SO2R setup. Det glæder jeg mig
meget tid. Jeg har i ugens løb testet opsætningen her hjemme, og det
fungerer efterhånden rigtig godt.

Brug aftenerne allerede nu, på at checke antenner, radio, computer og
logprogram. Det er så ærgeligt at opdage 1 time før testen starter, at noget
ikke virker.

Vi har nu alle deltagere til NTC landskampen på plads. På dette link kan i
se alle deltagerne, også fra de andre lande.

http://cqcontest.net/options/teams.php.

På dette link: http://www.cqcontest.net/groups/nationteams.php kan i følge
med i hvordan det går i NTC landskampen. I højre side, har i også links til
streaming, på de stationer som har det enabled.

Lad os se om vi kan presse de kære SM’ere og OH’ere, så det ikke igen går
som det plejer, at det bliver en dyst mellem SM/OH og OZ/LA hihi.

Til dem som ikke kan/vil deltage, men alligevel bare gerne vil følge lidt
med, så kan det ske via dette link:

http://www.cqcontest.net/view/readscore.php. Her vil i kunne se alle
deltagerne, ikke kun NTC stationerne.

Husk også vores SAC hjemmeside www.sactest.net <http://www.sactest.net> ,
hvor i kan finde alle informationer og oplysninger om reglerne, tidligere
års resultater, statistikker og LogUpload til logrobotten efter contesten.

Ellers har jeg ikke mere tilbage at sige, end at ønske jer alle en rigtig
god contest, og rigtig meget held og lykke.

73, og på genhør

OZ3ABE / OV0V

SAC Live-stream link: http://www.justin.tv/oz3abe