[OZ-CONTEST] SAC CW

Thomas Andersen thomas at oz1aa.com
Sat Sep 28 02:35:29 EDT 2013

Hej alle,

Det lykkedes desværre ikke for mig at blive QRV i SAC i denne omgang.
Ellers en skam. Havde set frem til nogle gode QSOer hjemover.

I stedet kunne jeg så følge slagets gang på internettet, og det var
interessant nok i sig selv. Både OZ dysten mellem OV0V og OZ1IKY og
kampen om den skandinaviske førsteplads mellem de store OH drenge. Det
giver virkeligt et nyt perspektiv med live scores på nettet: OH6KZP
som var operatøren på OH2BH beskriver hvordan han slet ikke følte
træthed søndag morgen fordi han kunne se OH8X komme tættere og tættere
på. Han holdte dog førstepladsen til slut.

Jeg lyttede også en del på Peters OV0Vs audio feed. Det fik mig
virkelig til at ønske at jeg var hjemme i OZ og med i kampen.
Interessant at se og høre Peter køre dual CQ med SO2R setuppet i
Stjær. Det er det der skal til for at slå OH2BH.

Jeg synes i øvrigt også det er imponerende at OZ4CG, OU2I (og flere?)
kører over 1000 QSOer med meget simple trådantenner og 100W. Godt
gået!

På http://www.sactest.net/blog/result/region_results.php?&mode=CW&region=73&claimed=1
kan man løbende se de scores der bliver indsendt. Læg blandt andet
mærke til OZ1LO der lidt uden for rampelyset har kørt 1972 QSOer og
fået 932K point. En flot score af Leif, der dog ikke fik slået sin
egen OZ rekord tilbage fra år 2002 på 998K point.

De sidste gode scores betyder også at vi lige netop er hoppet forbi
Norge i landskampen, så vi nu ligger nummer 3:
http://www.sactest.net/blog/result/sac_cup.php?claimed=1 lad os håbe
resultatet holder, og så kan vi jo tænke over hvordan vi kommer
tættere på Sverige og Finlands resultater næste år! Vi har har jo de
samme antal radioamatører (eller endda flere?) i OZ som i OH, så hvis
man får samlet dem der kører HF fieldday, HF aktivitetester, og får
overtalt nogle af DX folkene til at være med i SAC, så er det ikke
urealistisk.

Jeg prøver igen at være QRV i SAC SSB testen som VK8WW.

73,

Thomas OZ1AA

---
http://www.cyclingtheglobe.com