[OZ-CONTEST] CT1BOH evaluation of WRTC playing field

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Mon Aug 4 14:35:03 EDT 2014

Hej Alle
(også på OZ-CONTEST & DDXG reflektor)

Har læst den - og de efterfølgende emails/diskussioner.
Og det er på alle planer interessant læsning!
CT1BOH har fat i et par ting man ikke lige kan komme uden om.
Meget velfunderet kritik, med yderst velfunderet baggrundsmateriale.
Der er både Contest og DX relaterat baggrundsmaterialer i den.

Dem der ikke har læst det endnu - brug lidt tid på det. Det er godt og
god læsning.
Han tager et par ting ind som mange måske kunne bruge i deres tanker
omkring antenner, contest og DX samt udbredelsesforhold.

Håber så også at WRTC 2018 går til Tyskland!?
Så er jeg overbevist om at den slags "småting" (som det aldeles ikke er)
tages med ind i planlægningen.
Det kender jeg dem godt nok til.

Jeg kan så oplyse at jeg er blevet spurgt om vi fra OZ kunne stille med
et eller to support teams á en 2 til 3 mand M/K til de enkelte WRTC teams!
Og jeg tillod mig at svarer positivt, at et hold ville vi godt kunne
klare - måske også til mere end de 1 til 2 hold
- trods vores iver over at slå "ærke-fjenderne" mod nord.
Men jeg synes at det her måtte være noget vi kunne ofre en placering i
forhold til Norge, Sverige og Finland over i en HQ-test!
Tænk på hvad det kan give os alle på alle planer i fremtiden! Både
Contest- og DX- mæssigt.

Michael, DL6MHW kunne godt lide den indstilling!
Til dem der ikke kender ham - han er den Tyske "Professor Contest" fra
deres Contest University med videre.
Vi kender hinanden personligt på flere planer. Og lige præcist er de
gutter og gutinder' nogen kan der læres en del af på både contest og DX!
Her var en enestående mulighed i 2018 - hvis de får opgaven - til at vi
andre med en minimal indsats - kan skovle noget med hjem der er værd at
satse på!

... blot til info og tanke-tænkning til fremtidige aktiviteter!
WRTC 2018 i  DL land! YES!

VY 73

Kenneth
OZ1IKY