[OZ-CONTEST] CQWW CW - OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Mon Dec 1 12:32:02 EST 2014

Hej contesters...

Jeg havde ikke rigtigt tid til denne test, og fik ikke sat min verticale
moxon-antenne op,  så måtte nøjes med en dobbelt-wire GP som er sat sammen
med en inverted L-antenne til 80m.

Så for at lette opgaven, kørte jeg med diffential-diversity modtagning,
hvilket vil sige at jeg havde een rx på en LW-antenne, og trx på
GP-antennen.

Dette giver en fordel ved QSB, og fading, og sandelige om det ikke virkede
helt til UG.
Selv om DJ1UJ nok havde fået for mange P35 og lå på samme frq. og drillede,
- så virkede modtagningen
helt fint...

så det kan kraftig anbefales at benytte den teknik !

Lørdag morgen var der gode forhold, og det samme om aftenen, men søndag
aften var
det helt umuligt. Forholdene svingede helt utroligt, ingen scandinaviske
stationer
og kun svage signaler fra eu, men så pludseligt hul til usa og VK3, men
stadig
med svage signaler som lød ala sporadisk-E.

Var der mon ikke nordlys ???

Men til trods for de dårlige forhold på 40m, var der flere eksotiske calls
i loggen. De kom fra Australien, Indonesien, Øst Malaisia,  Japan, Kina,
Kuwait, FAE, Marocco, Trinidad, Martinique og selvfølgelig USA og Canada.

Her er så mit resultat.:

Contest : CQ World Wide DX Contest
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator (SO)
Band(s) : Single band (SB) 40 m
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 14
Locator : JO55SI
Operating time : 10h32

BAND QSO CQ DXC DUP POINTS AVG
--------------------------------------
40   805 20  57   8 1146   1.42
TOTAL 805 20 57   8 1146   1.42

Udstyr.: TRX: Kenwood TS-930 med Acom-1011 600W
Sub.Rx.: Yaesu FT-857D
Ant.: dual-wire GP, samt 20m LW i Hæk.

Det skal lige bemærkes at jeg KUN kørte RUN, og der var kø næsten hele
tiden !!! (BILKA-arbejde)

vy73 de Lars / OZ1FJB