[OZ-CONTEST] CQWW - CW 2014 - OZ2U.

Stephan Aller, OZ2U oz2u at oz2u.dk
Mon Dec 1 13:27:02 EST 2014

Her er mit bidrag ifm. deltagelse i en totalt fed test.

Jeg er ret ny som (lidt mere) seriøs CW-operatør, men hyggede mig virkelig i denne weekend, hvor jeg fik byttet lidt rundt på mine vagter, så jeg kunne deltage i hele testen. Der var rigtige gode forhold fra Kirke Hyllinge-egnen og hele verden rundt. Til 10-15-20 anvendte jeg et tørrestativ i 9 meters højde (=en modificeret HD-Spiderbeam) og til 40-80-160 anvendte jeg min FD-4 i blot 5-6 meters højde. Jeg er alligevel imponeret over jeg fik kørt 33 DXCC på 160meter skønt antennen absolut ikke er beregnet hertil, men tuneren i FT-920’eren gjorde, at der da kom et par watt ud på tråden - flere stationer i mellemøsten fik jeg da kørt. Det var endvidere min første test på Spiderbeamen og jeg er virkelig imponeret. Søndag eftermiddag havde jeg nærmest fornemmelsen af, at alt det jeg kunne høre, kunne jeg køre. Jeg har max. kørt 30 QSO med “run” – ellers var det udelukkende “s/p” og det er nok derfor jeg synes jeg har opnået dette, for mig, tilfredsstillende resultat. Da jeg endnu ikke inden testen havde gået målrettet efter, at køre nye båndlande på CW blev det ikke til mindre end 165 båndlande for mit vedkommende – de 65 på 10meter alene! Da jeg nåede 1000 QSO valgte jeg, at stoppe da jeg så kun havde 4 timer tilbage, at sove i inden jeg skulle op og på job...

//Stephan Aller, OZ2U.

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OZ2U
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : Low Power (LP)
Zone/State/...  : 14
Locator         : JO55WQ
Operating time  : 27h30

BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160    78   6  33   0      80  1.03
   80   153  10  47   0     174  1.14
   40    79  12  40   0     121  1.53
   20   228  26  77   0     477  2.09
   15   157  26  75   0     376  2.39
   10   305  34 108   0     649  2.13
TOTAL  1000 114 380   0    1877  1.88

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators       :
Soapbox         :