[OZ-CONTEST] CQWW CW ZF2EE (OZ1BII) SOAB LP

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Thu Dec 4 15:34:52 EST 2014

Hej contestere
Så kom jeg hjem fra min tur til Cayman Islands.
Jeg tog derover med et håb om at forbedre mit score fra sidste år hvor jeg
kørte som XP2I fra Kangerlussuaq med hjælp af OX3KQ Jespers antenner.
I 2013 fik jeg godkendt 2181 QSO, 89z og 289 lande - i alt 2.083.158 point
SO AB LP og 33 timer.

Mit resultat som ZF2EE i år blev 2204 QSO, 99z og 291 lande - i alt
1.984.710 point SO AB LP og 36 timer.
Så 2013 resultatet nåede jeg ikke op på.
Når jeg kigger i 2014 loggen kan jeg se, at grunden til det lavere antal
point skyldes at langt flere QSO'er var med NA stationer som jo ikke giver
så mange point som en EU station. Grunden til det er vel, at jeg manglede de
gode antenner i Kangerlussuaq.

Jeg startede på 10M og 15M de første to timer hvor jeg kørte ca 150 QSO'er.
Derefter 40 og 80M indtil kl. 08. Jeg prøvede lidt 160M men fik kun ganske
få.
Mellem 10 og 15 kørte jeg 10/15/20 M men der var ikke meget at komme efter.
Mest S&P.
Pludselig omkring klokken 18 kom der gang i det hele. Jeg var på 10 og 15M
og fik gang i en dejlig run hvor jeg var oppe på 172Q/hr. Min hurtigste
10-minutters periode var på 204 QSO pr time.
Den hastighed tror jeg kun man kommer op på med et USA-run. Det er utroligt
smidigt og gnidningsløst at køre RUN med USA. Jeg tror det er fordi der
sjældent kommer lange kaldesignaler. Man kan næsten være sikker på at det er
4er Calls og de er lette at huske så jeg kan skrive dem ind efter jeg har
sendt deres rapport. Det er sådan min egen lille filosofi - hi.
Og så er der den fordel ved at køre RUN som LP; Alle de som kan høre dig kan
du også (næsten) høre  :o)

Du kan se billeder fra mit setup her: http://www.oz1bii.dk/dx-zf2ee.htm

Danskere fik jeg kørt i følgende rækkefølge:
OU4X 40 - OX3OA 40 - HD2A 80 - OU4X 80 - OZ8ABE 15 - OZ2U 15 - HD2A 15 -
OZ8SW 15 - OZ8ABE 10 - OZ3BEN 10 - OZ1JTE 10 - OZ1LO 15 - OZ2Y 20 - OZ1IKY
80 - OZ1IKY 40 - OZ8ABE 40 - OZ1JTE 40 - OU4X 15 - OZ7RQ 15 - OZ7RQ 40 -  og
lige efter Benny kom OZ8AE Jørgen men da var klokken 2 minutter over test øv
øv. Jeg hørte OX5T men kunne ikke kalde ham op.
På WARC båndene (udenfor test) kørte jeg OZ0JX, OZ1AAR, OZ2TF, OZ4FA, OZ4UN
og OZ9BR.

Opgørelse kan ses herunder:

CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: ZF2EE
Operator(s): OZ1BII
Class: SOAB LP
QTH: EK99HI

  160:    7     4        5
   80:  182    11       34
   40:  606    20       73
   20:  352    24       65
   15:  474    21       67
   10:  583    19       47
Total: 2204    99      291  Total Score = 1,985,000

Thank you everybody for the contacts. It was a pleasure to meet you on the
bands. See you NeXT year.
Vy 73 de ZF2EE / OU2I Henning