[OZ-CONTEST] OZ7BQ ARRL-DX_Contest 10 M CW SOSB QRP.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Feb 17 04:16:32 EST 2014

Hej,

Det var egentligt ikke planen, at jeg ville deltage i denne test, men jeg mangler Idaho til WAS (på LOTW), så måske ville der her være en chance. Derudover er jeg efter ræset med FT5ZM gået tilbage til min KX3, som kører godt nok til at lave TO7CC, S9TF mf. på 10 og 12 M. Så efter lidt overvejelser lørdag efter frokost besluttede jeg at denne test kunne være en god anledning til at afprøve mine transportable antenne, så de er klar til foråret.
Lørdag ville jeg køre 10 M QRP med en 10 M groundplane placeret på et fotostativ, søndag ville jeg afprøve min Mag-Loop ( 1 M i diameter ).
Som sagt, så gjort.
Både lørdag og søndag åbnede 10 M hos mig lidt efter solopgang på US østkyst. Lørdag lukkede 10 M et par timer efter solnedgang her, søndag noget tidligere. Undervejs oplevede jeg nogle imponerende signalstyrker, men bortset fra et par CA stationer, hverken hørte eller kørte jeg nogen fra vestkysten.

Det samlede resultat blev 158 QSOer. 80 med groundplanen lørdag og resten med mag-loop søndag, hvor de letteste allerede var lavet lørdag. Fik ikke Idaho, men dog nogle af de sjælne fx. RI, SD, ND og MO. Alt med 5 W, hvilket i øvrigt gav ofte gav anledning til enten ?? eller kommentaren "great signal". De fleste venter vist at høre KW!

Så begge antenner virker og giver magelig dækning på 7- 8000 Km med 5 W.

Slutresultet: 158 QSOer,   43 Stater/provinser og score på 20382.

73
Hans Jørgen.