[OZ-CONTEST] OV3X ARRL SOABHP

Jørgen Christensen oz8ae at christensen.mail.dk
Wed Feb 19 11:15:11 EST 2014

ARRL DX CW Summary Sheet

2014-02-15
CallSign Used : OV3X
Operator(s) : OZ8AE

Operator Category : SINGLE-OP
Band : ALL
Power : HIGH
Mode : CW
Default Exchange : 3TT

Software : N1MM Logger V14.2.0

        Band    QSOs    Pts  Sec

          14      60     180   30
          21      93     279   34
          28      84     252   32

       Total     237     711   96

            Score : 68.256

Rig : IC-740  ALS-600 med 300 watt
Antennas : 43 meter vertical LOOP og en G5RV

Hej
Tak for mange interessante indlæg på reflektoren og tillykke til alle.
Havde indstillet mig på at skulle køre ARRL i weekenden og havde indledt med at få rejst en 12 meter flagstang
dagen før en operation for grå stær.
Håbede så på at få hejst min dejlige antenne gennem de sidste 15-20 år, en Carolina Windom Beam fra Radio Works.
Den kom til at hænge direkte Nord - Syd. Hernede virker den ikke som i Virum.
Retningen i Virum var 300 grader og jeg havde særdeles gode resultater med antennen.
I 11 meters højde kørte jeg US østkyst næsten lige så godt som min TH3MK4 antenne (på 20 meter båndet)
Til Afrika var den som regel lige så god som min beam - på 15 meter.
Nå.

Den blev pillet ned og min 43 meter vertikale loop fra Virum blev så hængt op i flagstangen.
Den blev hængt op med spidsen i toppen af flagstangen og fødet i det ene hjørne. - Lodret polarisation.
Resultatet var at den kørte godt, men på flere bånd var der hele tiden en grundstøj - QRN - på 3-4 S-grader.
I Virum var den ophængt med spidsen nedad og der var den vandret polariseret.
Jeg mindes ikke at have samme grundstøj derinde.

Pia stillede op og så blev en hjælpemast rejst på 10 meter.
Hejste en G5RV antenne op, modificeret efter ZS6BKW.
Den kørte faktisk godt og overraskede i forhold til hvad jeg ellers havde at gøre godt med.

Imidlertid blev contest planerne afbrudt, da jeg fik vagten fra fredag til og med søndag ved min fars sygeleje.
Pia ville dog gerne være ved hans side lørdag eftermiddag, så jeg kørte hjem for at køre med i testen de få timer.

Der var liv på de høje bånd så jeg fik kørt lidt på 10 og 15 meter inden jeg skulle tilbage til min far.
Søndag kom vi så hjem ved 1700 tiden og jeg fik kørt lidt med på de 3 høje bånd.

40 meter åbnede men da vor nabo var hjemme ville jeg ikke afprøve naboskabet.
I WPX contesten lavede jeg BCI på deres soundbar med mere end 12 watt på 40 meter - og kun på 40 meter.

Hørte OZ1LO og OZ5WQ køre i tomgang med CQ. Hørte OZ1ADL køre et par QSO-er før jeg kom til fadet.
Det virkede som var der gode forhold på båndene.

På genhør i næste contest
  73 Jørgen OZ8AE