[OZ-CONTEST] (T) UBA OV3X CW

Jørgen Christensen oz8ae at christensen.mail.dk
Sun Feb 23 12:03:28 EST 2014

                   UBA CW Summary Sheet

Start Date : 2014-02-22
CallSign Used : OV3X
Operator(s) : OZ8AE
Operator Category : SINGLE-OP
             Band : ALL
            Power : LOW
             Mode : CW
Default Exchange : 001
Software : N1MM Logger V14.2.0

        Band    QSOs    Pts  PFX   Pro
         3,5     130     398   27    9
           7     195     597   28   12
          14     231     598   28    8
          21     110     234   20    5
          28      20      30    5    0
       Total     686    1857  108   34

            Score : 263.694

Rig : IC-740 - 50 watt  på 40 og 10 meter og 100 watt på 80-20-15 meter.

UBA contesten er for alle husmændene der ikke har de store antenner. Man får virkelig glæde ved at deltage.
Her kan man hurtig få samlet en masse point.
Man får 10 pt. for at køre en Belgisk station, 3 pt. for at køre en EU station og 1 pt. for at køre en DX-er.
Desuden er der multipliers for henholdsvis distrikt eller prefix af de belgiske stationer og multipliers for de
Europædiske lande.
Det var nu ikke mange belgiske stationer, der var aktive, men de der var aktive skulle i kassen for at få gode points
og gode multipliers.

Ellers var det QSO-er med Europa der trak læsset.

Alle kalder hinanden.
Jeg blev nogle gange bedt om region, da den kaldende station ikke lige havde lagt mærke til at OV3X ikke var i Belgien.

G5RV var sat op i Nord-sydlig retning over en 12 meter flagstang og blev suppleret med 2 dipoler på samme balun.
De kørte 20 og 40 meter og bredsiden var 45 eller 225 grader. Sidder i birketræ med max højde 5 meter over jord.
Den var god til fjernøsten og til de Vest europædiske stationer bl.a. Belgien.
Fik også lavet en diamond square til 15 meter. En firkantet loop der står på spidsen i en 10 meter mast.
Den var fortrinlig og jeg blev kaldt af Japan så rigtig godt tilfreds.
Bredsiden var med max udstråling 30 og 210 grader.

Anvendte N1MM logger programmet og ved valg af UBA er der åbenbart flere valgmuligheder.
Jeg havde først valgt en contest med 680 multipliers men kunne jo se i indbydelsen at der var ret få, så jeg måtte ind og vælge
en anden contest før jeg fik det til at stemme.

Kan kun anbefale alle der vil køre lidt contest om at udvide fra aktivitets contesterne til f. eks. denne UBA contest.
Det var virkelig interessant at deltage med små midler.

Hørte OZ4CG og OZ7EA og kaldte og fik QSO med OZ8SW.
   73 Jørgen OZ8AE