[OZ-CONTEST] uba cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Sun Feb 23 14:07:04 EST 2014

Hej contestere,
egentlig ville jeg ikke ha skrevet dette, men da jeg nu er nævnt i 2 indlæg, så alligevel.
Jeg var med i UBA contesten, i 3 timer, fordi jeg var utilfreds med min indsats i sidste weekends ARRL contest.

Der var 2 ting som skal forbedres her: hastigheden og standardmeddelelserne.
Min hastighed i contester har hidtil været speed 28 wpm og det er for lidt - default i Wintest er åbenbart 34 wpm, så det blev afprøvet. Og det var en succes - det gav ingen problemer. Det vil jeg bruge fremover.
Det andet er afslutningsmeddelelsen efter QSO: "tu oz8sw".   Når der ikke er kø, er det godt, men hvis der er flere som kalder på samme tid, skal QRM en udsultes, med kun "tu" og intet kaldesignal. I run mode.

Det fik jeg ikke til at fungere, men det kan jeg så arbejde videre på.

Og så tak til Elin oz7ea og Jørgen ov3x for Qso. Desværre kunne jeg ikke høre Carsten oz4cg.

Og så cu i næste contest      Steen oz8sw

Contest         : UBA DX Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  : DX
Locator         : JO65FR
Operating time  : 3h07

 BAND   QSO DUP EEC PRO  PFX  POINTS   AVG
   80     0   0   0   0    0       0  0.00
   40     0   0   0   0    0       0  0.00
   20   182   0  19   4    4     403  2.21
   15   106   0  13   0    0     168  1.58