[OZ-CONTEST] OZ DXpedition? Et par ideer ...

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Wed Jul 2 13:57:23 EDT 2014

Hej Alle I godt-folkens!

På sidste års - og dette års - DX møde var der flere der spurgte om hvor
jeg ikke bare planlagde en DXpedition med ren OZ deltagelse?

Den har jeg så ikke helt kunne slippe.
MEN....
Hvad vil interessen være?
Og hvilket mål? (DXCC entity)

Her kom 2 entities ind i billedet. Udfra at jeg har en ide om at en hvis
XYL-faktor skal med ind regnes ..
(en rigtig rigtig god undskyldning for at man skal afsted er jo at "Das
Überkommando" også kan tage med til et godt og spændende sted...)

Her er 2 forslag/ideer som I kan tænke og summe lidt over! (med
tilhørende motivation og contest ...)

_*Juli 2015 - Azorerne*_
Hvorfor? Det er nemt fra København.
Der er IOTA contest sidst i Juli.
Vi er et par stykker der har en rigtig rigtig god kontakt til et par af
spidserne på øerne. (en af dem er Direktøren for Turist-foreningen!)
Det er ikke dyrt, og vi kan endda håbe på yderligere hjælp dernede,
Alex OZ7AM og jeg var der nede i september/oktober 2012 til All Nine
Islands Event.
Klimaet på det tidspunkt var rigtig behageligt. Vi gik i
T-shirt/skjorte-ærmer, hvor man i OZ land allerede skulle have sweeter frem.
Maden er fænomenabel og god. Menneskene er venlige og hjælpsomme. Vinen
er RIGTIG GOD (og farlig i større upassende mængder ...)
Naturen er en oplevelse. Men der er ingen sandstrand ...
Det kan jeg så af erfaring sige gør ikke så meget - der er rigeligt
andet at se på.
Og dem der elsker at vandre i en ren og grøn natur ... Her er stedet.
Der er meget at se. Og det gælder ALLE 9 af øerne.

_*Februar/Marts 2016 - Bonaire*_
Her er det også forholdsvis nemt at komme til.
Fra København via Amsterdam og et pit-stop på Aruba ... vupti! PJ4 land.
Der er kun 3 til 4 aktive radioamatører på Bonaire! Var der nogen der
sagde PILEUP included ?
Tjek PJ4NC's QRZ profil og de links han har lagt ud.
Jeg nævner med vilje ikke januar 2016, da januar er der hvor alle US
amerikanere tager dertil...
Februar er der jo både en WPX RTTY og en ARRL CWcontest.
Marts er der endda hele 3 storer contester! ARRL SSB, Russian DX og WPX SSB.
Der er rigeligt at se på og opleve. masser af turist mål at besøge.
Der er stort set altid varmt. Selv regnskyllene varer kun max en halv time.
Der er sandstrand og bademuligheder.

Dette var blot til eftertanke og inspiration! Tænk over det, og snak
sammen om det.
Hvis nogen har andre ideer - med samme XYL-faktor - jeg hører gerne! Jeg
kikker gerne på det!

VY 73

Kenneth
OZ1IKY