[OZ-CONTEST] OZ1JTE CQWW RTTY SOAB HIGH

Thomas oz1jte at mail.dk
Sat Oct 4 10:26:09 EDT 2014

Hej Alle.

Jeg har da også lige lyst til at dele mine oplevelser i CQWW RTTY testen her.

Jeg havde faktisk afskrevet denne contest, da et familie arrangement var kommet i vejen, men blev pludselig opmærksom på at jeg havde kludret i datoerne, så pludselig var denne weekend helt uden gøremål i øvrigt, så jeg slog til og tænkte at jeg ville give den en på frakken i denne contest.

Jeg gik i flere timer og overvejede om jeg skulle prøve den nye 24 timers klasse, men tænkte at jeg nok alligevel ville sidde og fiske stationer ud de yderligere contest timer, så jeg blev hængende og så hvor langt energien rakte til, i sådan en 48 timers contest.

Lørdagen gik jo fint med en masse QSO’er på lige så mange bånd, og selv om 10M var åbent, så var der ikke rigtig superhul, som vi ind imellem oplever, så jeg var en del på 15M og ikke mindst 40M og lidt mindre 80M. De 2 sidste bånd var i øvrigt meget præget af Flutter de første timer af testen jeg deltog, så jeg kravlede hurtigt op i frekvens da de højere bånd begyndte at åbne.

Søndag var efter min vurdering noget bedre her.

10M var særdeles fin, selv om det ikke rigtig var godt nok til vores nordligere beliggenhed kunne skabe de helt store run’s, men til gengæld kunne der plukkes DX’er til næsten midnat begge dage.

15M var det bånd der bød på fantastiske JA runs, og 40M var båndet hvor QSO antallet skulle pumpes i vejret.

Jeg blev aldrig helt tilfreds med hverken 80M eller 20M, men QSO kom der da i kassen.

Da jeg gik på 20M søndag formiddag, kaldte P21NI mig som den første, så det var lige til at holde ud.

Jeg ved ikke hvad der er godt eller skidt, men kikkede lidt på de Runs jeg havde haft i N1MM og havde kørt 3 i minuttet i kortere tid, og vist ellers mellem 1,2-1,8, når det gik normalt godt.

Ikke noget der normalt optager mig så meget, men meget skægt at se det udstillet i de mange statistikker som N1MM tilbyder efter testen.

Apropos efter testen, så blev det hele logget i HamRadioDeluxe, og måtte lige en hurtig tur igennem ”AdifMaster” for at blive importeret korrekt i N11MM for den endelige point udregning.

Nedenstående er hvad det blev til, og jeg er ganske godt tilfreds.

Udstyret var Icom IC-756ProII og Alpha 91(ca. 800W).

Band    QSOs    Pts  ZN    Cty
  3,5     210     421    8   40    1
    7     444     942   13   58   17
   14     322     738   18   61   20
   21     275     724   18   50   27
   28      97     256   21   54    2
Total    1348    3081   78  263   67

     Score : 1.257.048

Tak for alle kontakterne med OZ’erne og ikke mindst Ole OU4O (X4).

CU,

Thomas/OZ1JTE