[OZ-CONTEST] OU2V - cqww ssb og qst-blad - Pyha det var en hård een..

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Wed Oct 29 18:42:48 EDT 2014

Hej Contesters, så er det min beretning, om end den er kort...

Først tak for tilbagemeldingerne omkring postvæsenet og QST-NOV,- jeg har
modtaget mit qst-blad mandag....

Contesten  på ssb gav mig problemer fra start til slutning. 2
børnefødselsdage havde sat sig fast i kalenderen, og da jeg satte mit
udstyr op torsdag, fandt jeg, at mit microham interface ikke ville tale med
min radio... øv, så måtte jeg jo bare ty til 7mhz. i loggen, - manuelt.

Da jeg så skulle teste udstyret, fandt jeg at mit internet-system i stuen
udsender støj på s8 - s9...øv... så jeg måtte lige lodde et mellemkabel til
en icom-rx, så jeg kunne lytte med en ekstra rx på en LW der er ophængt i
hækken (Diversity modtagning), derved kunne jeg faktisk høre stationerne
bedre end på sende-antennen, når det var eu-stationer.

Mit valg var qrp og på 40m. jeg har en GP dual-wire i min flagstang, og den
virker faktisk ganske godt. og qrp på min kenwood er med minimum pwr og car
på knapperne, så der kun kom godt 5 w output, så sig ikke man ikke kan
høres når pwr er skruet helt ned !

Klar var jeg så lørdag morgen troede jeg, men så let skulle det ikke
være... wintest havde jeg sat på 40m, men efter de første 9 qsos, så jeg at
den havde skiftet til 20m i loggen, hvilket jeg ikke bare kunne ændre....
det kunne jeg først ændre manuelt efter testen i selve log-filen. Øv....

Det med at køre qrp, gav faktisk mange lange omgange, hvor jeg kaldte og
kaldte, uden kontakt. men det lykkedes mig da at få 49 stationer i loggen,
o g det foregik i klumper, afbrudt af lagkage, kørsel m.v.

Håber det virker bedre næste gang med den støj...(smps er noget L...),,, og
de øvrige hængepartier.

Brugte godt 20 minutter på at få fat i Alex A73A, og det er godt jeg er
placeret i kælderen, da det gav et 110 db+s "JUBIII ! " fra mig. -  Også
Canada fik jeg i loggen under et JUBIII.... (Folk på gaden troede nok de
gik glip af en god fodboldkamp).

Kørte kun s/p, da jeg opgav run efter 10 minutters forsøg - uden gevinst..

mvh Lars OZ1FJB/OU2V

CONTEST: CQ-WW-SSB
LOCATION: DX
CALLSIGN: OU2V
CATEGORY-OPERATOR: SINGLE-OP
CATEGORY-TRANSMITTER: ONE
CATEGORY-ASSISTED: NON-ASSISTED
CATEGORY-BAND: 40m
CATEGORY-POWER: QRP
CATEGORY-MODE: SSB
CATEGORY-STATION: FIXED
CLAIMED-SCORE: 2419 - (Nok ikke helt rigtigt pga. 9 qso-band-fejl i selve
log-udregningen)
OPERATORS: OZ1FJB
CLUB: danish dx group

High spots:

QSO: 7000 PH 2014-10-26 1900 OU2V 59 DX A71CO 59 21 0

QSO: 7000 PH 2014-10-26 2004 OU2V 59 DX A73A 59 21 0

QSO: 7000 PH 2014-10-26 2038 OU2V 59 DX VY2RX 59 05 0