[OZ-CONTEST] T88VW - forhold indtil videre

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Wed Sep 3 01:12:40 EDT 2014

MÅ GERNE SENDES VIDERE

Hej alle

Så er jeg blevet installeret med en masse radioudstyr, og jeg har fået kørt lidt QSO'er.

Situationen på bånd og modes er følgende:

PA-trin OK: output ca. 400 watt
10, 15 og 20 M beam OK uden tuner. 10 M SSB skal have tuner - endnu ikke testet
17M HB9CW - OK uden tuner
17 og 12M dual band: OK på 17 M - skal testes på 12 M med tuner
40M: virker med lidt held med tuner

6, 30 og 80M: Ingen brugbare antenner er fundet indtil videre.

Ingen brugbart internet fra værelset, så igen sked QSO'er - beklager men det fremgår ikke særlig tydeligt på hjemmesiden. Og så havde jeg room service, mens jeg gik i området (i øvrigt i regnvejr), og mit Internet blev stjålet, men jeg var væk. Jeg havde brugt 15 min, så det var 15 dyre minutter (5 USD).

Forholdene dødede her omkring 12 middag, og ifølge OZ8ABE sker det tæt på ækvator. Jeg fandt i dag en Coffee cafe i nærheden med "free wi-fi". Det vil jeg teste i morgen og uploade nogle billeder, log m.v.

Jeg vil FORSØGE at være QRV mod OZ som følger:

Når det åbnes til EU på 10-20M om formiddagen dansk tid
På 40 M i min greyline 20.15 - 21.00 UTC - skulle jeg få liv i en 30 M ant, så kan I sikkert også finde mig der. Støjen er indtil videre faldet mærkbart siden KH0, men lad os nu se, når mørket falder på.

Hotellet er stedet et par stjerner i standard, siden de billeder nogen af jer har set fra KH0.Til gengæld er det ikke muligt at varme/lave mad. Der er 2 kogeplader, men ingen gryder, potter, pander, service eller bestik. Der er restaurant 2 etager under mig, men de kom på den sorte liste efter det med Inernetkortet.

Trods lidt modgang, så er ved godt mod, og jeg håber at få kørt en masse. Blev bl.a. i dag kaldt af XV og VY, så jeg kan høres andre steder end Japan :)

Log uploades nok kun 1 gang pr. døgn, og det bliver så i de døde timer mellem 5 og 7 UTC.

Vy 73 de T88VW

Jørgen