[OZ-CONTEST] ARRLDX CW OZ4CG SOAB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Tue Feb 24 06:02:00 EST 2015

Hej contestere

Her er så weekendens resultat fra ARRL-DX-CW.

Et stort til lykke til OZ5E, med et flot resultat, og også til Henning
D44EE, der hentede et flot-flot resultat hjem!

Her var det sådan lidt til og fra, p.g.a. en del andre aktiviteter, men ialt
blev det til ca. 11 timers S&P og 311 QSO'er.

Målet var 200 QSO'er, men der var jo fine forhold, så det blev lidt mere.
Det er sjældent, at jeg kan hente så mange på 10 og 15M, hvor min antenne
ikke er så god, men der var rigtig mange stationer og gode signaler. Lidt
ærgerligt, at det ringede på døren lørdag eftermiddag lige som jeg var
kommet gang på 15M med masser af stationer at høre, men familien (børnebørn)
har jo 1. prioritet...

Det er også interessant at høre, at det næsten er standard med KW stationer!
Det var ikke mange LP-rapporter jeg hørte...
Til gengæld er der nogle, der sparker S-meteret op på næsten 9+60dB, og når
der så også er kraftigt klik... (YT7A, fyldte ca. 5 kHz.. UHA!) - bare for
at nævne een af de værste...

Jeg hørte en del OZ, bl.a.: OZ5E, OZ8SW, OZ1AAR, OZ7RQ, OZ4UN, så det tyder
på god dansk deltagelse.

Den nye N1MM Logger+ overraskede mig ved, at den åbenbart automatisk
uploader status til cqcontest.net.  Det opdagede jeg, da jeg var inde og
kigge efter hvordan det gik øvrige OZ, og så stod mit call der sør'me osse..
Jeg har ellers ledt efter en menu, hvor man kunne sætte den op til det lige
som i den gamle udgave, men det behøver jeg jo så ikke nu...

På genhør i næste test

Best 73 Carsten / OZ4CG