[OZ-CONTEST] IOTA 5P2I/P(OZ1BII) SO12CW LP

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Sun Jul 26 13:31:24 EDT 2015

Det var da vist ikke særlig gode forhold i Danmark - i hvert fald ikke på
Endelave  :o(

Eneste bånd jeg kunne køre lørdag var 20m og her skulle jeg lytte godt for
at trække rapporter hjem.
At køre S&P med sådan et kaldesignal er ikke smart. Jeg skulle gentage
utallige gange og det var ligesom om det der 5-tal i starten fik dem helt ud
af fatningen.

Nå, men antennen blev sat op på en 3 mtr jern-mast fastgjort til
campingvognen. Det gik rimelig hurtigt for vejret var ikke med mig. Storm og
regn som i det meste af Danmark.
Der var langt mellem forbindelserne så jeg var i tvivl om hvor godt antennen
virkede.

Hen på aftenen gik jeg en tur langs stranden og blev enig med mig selv om at
jeg ville prøve den hjemmelavede antenne. Så jeg monterede en træ-hegnspæl
på 1½ meter med tre barduner og monterede så den 10 meter lange
glasfibermast derpå. Afstanden til Diamond antennen var ca. 5 meter.  Inden
i masten blev fastgjort en antennetråd på 10 meter og den endte op i en
spole i bunden med ca 12 meter antennetråd viklet omkring et paprør.
Allernederst var placeret en 9:1 MTFT magnetbalun og hertil gik coaxkablet.
Da det hele var monteret skulle det jo afprøves. K3'eren har to antennestik
som frit kan vælges, så det var forholdsvis nemt at prøve forskellen på de
to.
Underligt, men det eneste bånd hvor der om mere signal igennem var på 20m.
Men desværre gav det ikke flere QSO'er selv om jeg prøvede at skifte mellem
de to.
Så det endte med at jeg tog antennen ned igen. Der var ingen grund til at
lade den sidde oppe i stormvejret, som de snakkede om.
 Tidligt søndag morgen fik jeg kørt noget 40m men det stoppede igen og så
var der kun 20m tilbage.

Ingen succes med antennerne, Men måske var forholdene bare dårlige.
Og fordelen var så at jeg fik min nattesøvn medens det blæste helt vildt
udenfor.

Best 73 de OZ1BII Henning

* Remember SCANDINAVIAN ACTIVITY CONTEST 2015 *
*  CW: 19/20 september  - SSB: 10/11 october  *