[OZ-CONTEST] OZ7BQ/P QRP CW IOTA 2015 fra Fanø

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Wed Jul 29 12:46:54 EDT 2015

Hej.
Lidt forsinket følger hermed min rapport fra årets IOTA contest.Jeg havde på forhånd besluttet at køre QRP med min KX3, for ikke at skulle have alt for meget grej med på rejsen.I år havde vi lejet os ind på en tag-etage på Fanø EU-125, med en flot udsigt over Vesterhavet.Planen var at køre med en 10 M lang lodret trådantenne. Med min trofaste Mag-Loop som reserve.Den lodrette antenne var på forhånd testet, ophængt under en drage på stranden ved Henne. Sikke nogle signaler og rapporter jeg kunne få, med min K1 og 5 Watts. Men det er en anden historie.
Desværre var vejrudsigten ikke god, og det startede også hos mig ud med rigtigt dårlige forhold. 10 og 15 M kom slet ikke på tale.Startede ud på 20 M, men efter 2 timer og ca 60 QSOer ville jeg forsøge mig på 40 M. I regnen var det svært at få den lodrette antenne afstemt (pga for korte radialer), så i betragtning af stormvarslet tog jeg glasfibermasten ned og satte Mag-Loopen op indendørs. Jeg har vedlagt et billede.
Det viste sig at fungere fint til EU både på 40 og 20 M. Kunne i perioder med lidt besvær køre run (eller skal vi sige i gangtempo). Lørdag aften blev forholdene langsomt bedre og de forekom at være rimelige søndag formiddag.

Kørte i alt 11,5 timer, hvilket gav 186 QSOer. 36 Multipliers og et score på 57420. Ikke imponerende, men OK forholdene taget i betragtning.73 og god DXHans Jørgen