[OZ-CONTEST] WPX CW OZ4CG SOAB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Jun 1 04:15:10 EDT 2015

Hej alle

Så fik jeg vist flaget i CQ-WPX!  En herlig weekend, med rigtig gode
forhold - bortset fra 10M, hvor jeg ikke hørte ret meget!

Stort til lykke til OZ5E med de over 3000 QSO'er og næsten 9.500.000 points!
Flot!  (Kilde: cqcontest.net)

Her på stationen er der trænet lidt i de seneste småtester, for jeg skulle
jo gerne gøre det lidt bedre end sidste WPX (2013).
Det lykkedes også: 1270 QSO'er og 1.694.000 points blev det til!  Og havde
antennen været bedre på 15M, kunne jeg nok have fået en del mere der også,
men den er altså ikke god, for der lå masser af stationer med S7-9, men som
ikke kunne høre mig!!  Frustrerende!  Til gengæld tog 40 og 20m slæbet - der
passer antennen bedst.  Så sommerens projekt er en bedre 15m antenne :-)

Men der kom nogle gode DX'er i kassen alligevel - bedst var Hawaii, som jeg
aldrig har hørt/kørt på CW, og kun havde en SSB-QSO med i 1979!  Men også
nogle VK, BY, HS og JA stationer kom i loggen, selv om de ligger på den
forkerte side af min antenneretning.  Også Laos, XW, fik jeg!

Det lykkedes at køre Henning, ZA/OU2I, men desværre kun på 20M! Af andre
OZ'er kom OU2M, OZ2TF, OZ5E, OZ6TL og OZ7RQ  også i loggen. Tak for det!

Jeg kunne jo se på cqcontest.net, at jeg blev forfulgt af OZ2U, så jeg måtte
jo stramme bæltet, for at holde mig foran,  og det lykkedes også.  Jeg
stoppede ellers søndag aften kl. 23 Dansk tid, for jeg havde regnet ud at så
var mine 36 timer brugt, men jeg må have regnet forkert, for ved en
nærlæsning af loggen i dag kan jeg se, at jeg "kun" brugte ca 34 timer. Men
godt at komme til køjs dér alligevel.

Det meste er kørt som S&P, da det var svært at få gang i nogle Runs, og de 5
gange det lykkedes, varede de ikke længe, før der kom nogle af de "store"
stationer ind og lagde sig oveni. Men det er jo vilkårene for os med de små
effekter og antenner ...  Bedste Run blev på 45 QSO'er på ca. ½ time på 40M.

Nu skal vi bare huske at indsende loggen inden på fredag, og kigge på
QSL-situationen, og så er resten historie...

Best 73 Carsten / OZ4CG