[OZ-CONTEST] OZ7BQ SOSB 14 MHz LP

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Jun 1 15:12:20 EDT 2015

Hej,I år var forholdene vist rigtigt gode. Desværre var jeg optaget af andre gøremål lørdag og kom først i luften omkring kl 18 UTC.Som sidste år havde jeg besluttet kun at køre et bånd. I sidste øjeblik valgte jeg 14 MHz, hvor der var masser af aktivitet lørdag aften.I år prøvede jeg kun at køre i ca 2 timer før jeg tog mig en pause på et par timer inden koncentrationen er blevet for lav, og indtil der igen kommer nye stationer til.
Søndag morgen omkring kl 0230 UTC startede jeg igen, hvor båndet i nogle timer var vidt åbent til W6 og VE7.I løbet af testen blev det til en håndfuld kinesere, dog ikke B7Q (var der nogen, der kunne råbe dem op?). Færre japanere end tidligere, men masser af EU og US stationer. Det er her alle multiplierne findes.
Stationen er en KX3 og KXPA100, der sammen med N1MM+  håndterer opgaven perfekt. Antennen en dipol.
Samlet resultat med 13 timers aktivitet. Bortset fra en enkelt time, hvor jeg kunne holde en run igang, så S&P.
20 M:  413 QSO, 693 POINTS, 334 WPX og et score på 231.462 points, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med.

73 og på genhør/synOZ7BQ Hans Jørgen.