[OZ-CONTEST] Reg.1 HF-Fieldday CW contest - OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Mon Jun 8 12:44:09 EDT 2015

Hej Alle.

Ja Mange har jo hørt om EDR´s HF-Fieldday, der afholdes i den visne
eftersommer, og som har været meget omtalt tidligere, idet man jo i IARU
REG.1 er blevet enige om at dele denne test op i en CW-del, samt en
SSB-del.

Her i det lille Danmark, har vi jo nok i vores, så EDR fortsætter med at
kalde den HF-Fieldday, men den bør retteligt kaldes for "SSB HF-Fieldday",
da det jo kun er en reg.1 SSB test der afholdes i den weekend.

Sidste gang jeg kørte med OZ3RIN/P, noterede jeg mig at der ingen cw
aktivitet var, og jeg mener faktisk at EDR bør smøge ærmerne op, og følge
med strømmen i IARU. - Nuvel, sidste weekend var jeg i Stjær med Ulli
DD2ML, og vi diskuterede lidt omkring denne Fieldday contest. Og Ulli
fortalte mig at stationer, der var stationære, talte med, - så jeg blev
opfordret til at lufte mit call OU2V.

Efter en god tur til Fyn´s land, hvor der var DDXG-møde, kom jeg hjem og
startede så op... det gik faktisk over al forventning, og jeg kørte tyske
og engelske FD-stationer på ALLE bånd !.

Det er nok ikke sidste gang jeg deltager i Reg.1 CW HF-Fieldday. !!

Loggen blev så indsendt til DARC, med øjeblikkeligt fremtræden på deres
hjemmesideliste.
Og her er så mit resultat.:

Contest : IARU Field-Day R1 (Generic)
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator (SO)
Overlay : Fixed station
Band(s) : All bands (AB)
Class : High Power (HP)
Locator : JO55SI
Operating time : 5h04

BAND QSO DUP DXC POINTS AVG
----------------------------------
160 21 0 4 72 3.43
80 38 1 8 120 3.16
40 83 0 15 268 3.23
20 70 0 9 86 1.23
15 6 0 1 8 1.33
10 9 0 5 22 2.44
TOTAL 227 1 42 576 2.54

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators : OZ1FJB Soapbox : Was told by Ulli DD2ML to join this test,
event thoug the EDR has not yet done so. My log will then become a
check-log i belive. The contest was very nice, and a lot of the /P stns.
soon discovered that my call would make points. rig.:
TS930SU/Acom1011/Inverted L antenna.