[OZ-CONTEST] AEGEAN RTTY 5Q2T

Joergen OZ0J / 5Q2T oz0j at oz0j.dk
Tue May 19 16:50:31 EDT 2015

Hej alle

Min radioaktivitet er for tiden på et vågeblus, da arbejdet tager al ens fritid.

Nuvel jeg "kom til" at sætte mig ind foran radioen sent lørdag eftermiddag. Vejret var ikke lige havevejr, og så kunne man lave noget andet.

Med et hurtigt overblik over weekendens contester, så stødte jeg på AEGEAN RTTY contesten. Det er ikke lige DIGI mode, jeg har kørt mest af, og det blev heller ikke til den store seriøse deltagelse.

Ham Radio Delux (HRD) blev sat op til at køre med QSO nr. Det gør man ved at sætte skarp parentes foran og bagved QSO nummer i feltet ved siden af RST sent. Fx [001] sender 599 001. Når første QSO er logget, så husker HRD selv nr. 002 osv.

Udfordringen med at få loggen ud var så ikke så nemt, da HRD ikke supportere denne contest. Jeg måtte vælge en anden contest med QSO-numre for at få en cabrillo fil ud. N1MM+ fik så oversat loggen, men beregnede ikke point korrekt.

Søndag havde jeg sat næsen op efter at jagte 150ITU stationer i massevis. På fødselsdagen var de da alle aktive? Eller det var de så ikke. Når det nu ikke blev til de mange ITU stationer (OZ og 4U undtaget), så deltog jeg i stedet som operatør på RTTY, da contesten var ovre. Det var også sjovt at være med der.

Resultatet af AEGEAN RTTY contesten blev:

        Band     QSOs     Pts
          14      71      71
          21      13      13
       Total      84      84

Point er for lave, da der kun er beregnet 1 point af alle QSO'er. Jeg var uden for EU et par gange.

Udstyr var Elecraft K3, ETO 91b (600 watt) og Ham Radio Deluxe version 6.

Min næste contest bliver nok først som OZ1HQ, hvor jeg er operatør på 80 M SSB.

Vy 73 de OZ0J / 5Q2T

Jørgen
Skype ID: onair-oz0j.dk - kun til chat !!