[OZ-CONTEST] OK OM CW contest OZ7BQ SOSB 40 M low.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Nov 15 10:50:39 EST 2015

Hej,
Bare for at prøve noget andet fulgte jeg OZ1BII's anbefaling af OK/OM contesten.40 M burde være et godt bånd, så jeg besluttede kun at køre dette bånd.Det gik helt fint med 100 W og en ground plane. Signalstyrkerne svingede en del, og med 100 W var der næsten hver gang svar i første kald. Run mode gav dog ikke noget resultat. Det var bare at køre langsomt hen over båndet. Heldigvis var det let at høre, hvem der var de interessante stationer, fordi OK og OM sendte en distrikstkode sammen med rapporten.
Slutresultatet, for sammenlagt 5 timers aktivitet, blev 108 QSO'er, hvilket jeg synes er ret overraskende. De må gøre en stor indsats for at få så mange til at deltage. Ca 2/3 var OK/OL og 1/3 OM stationer.
Samlet 108 QSOer  73 multipliers hvilket skulle give 7884 points.
73 og på genhør.Hans Jørgen.