[OZ-CONTEST] Og det blev så resultatet...

Stephan Aller, OZ2U oz2u at oz2u.dk
Mon Nov 30 07:17:55 EST 2015

Stort tillykke til Kenneth. Det er virkelig godt gået må jeg sige.

Som nogle ved, så døde min Spiderbeam som følge af overisning samt en hulens
masse sne et par dage inden testen. Forsikringen dækkede den og en ny er
allerede indkøbt og ligger parat til samling. Nu skal tiden blot findes...

Jeg besluttede at stille op i 40meter denne gang for at komme lidt mere med
på dette bånd også og det lykkes ganske fornuftigt synes jeg. Det blev til
15 timer på radioen, da der også var andre projekter såsom antennenedtagning
af den defekte Spiderbeam, dyrlægebesøg lørdag nat (!) med den ene kat og en
bedre halvdel der skulle passes og plejes lidt.

Det gav 30 nye båndlande på 40CW (23 nye på 40MIX). Jeg er ganske godt
tilfreds med min FD4, som blot sdder i 7-8 meters højde over min græsplæne.

En stor tak skal også lyde til 1IKY, 1ETA og 1FJB for hjælp med Wintest. Jeg
har gjort mig nogle erfaringer med dette program og jeg har nu nedskrevet
dette til næste gang der skal køres test :)

Resultatet ses nedenfor.

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OZ2U
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : Single band (SB) 40 m
Class           : Low Power (LP)
Zone/State/...  : 14
Locator         : JO55WQ
Operating time  : 15h00

BAND   QSO  CQ DXC DUP  POINTS   AVG
--------------------------------------
  160     0   0   0   0       0  0.00
   80     0   0   0   0       0  0.00
   40   532  23  92   3     864  1.62
   20     0   0   0   0       0  0.00
   15     0   0   0   0       0  0.00
   10     0   0   0   0       0  0.00
TOTAL   532  23  92   3     864  1.62
         TOTAL SCORE : 99 360

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators       : OZ2U
Soapbox         :