[OZ-CONTEST] Skandinavien SAC contest

Tommy Clemmensen tommy at clemmensen.dk
Sun Sep 20 15:01:17 EDT 2015

Total Score = 2.112

Comments:

RIG: FT857D (50W)
ANT: 10m Long wire
Software: Super duper log program
Keyer: Bencher sort
Antennetuner: LDG Z-100Plus
Strømforsyning: SPS-250 II

Det var så weekendens høst selvom det ikke blev til så meget.
Jeg klumrede i det med opstillingen, men så var der nogen der havde en
opstilling jeg kunne kopiere, det blev det lidt pænere af.
Det var en fornøjelse at være med. Det er første gang jeg deltager i
skandinavien SAC cw contesten og det var ganske sjovt.
Jeg er ikke så god til cw endnu så jeg støtter mig til en decoder. Jeg
er begyndt at øve og sende med 17 wpm over radioen nu, men det viste sig
at være for hurtigt i contesten da jeg lavede for mange fejl så jeg
satte hastigheden ned til 14 wpm også gik det noget bedre.
Jeg havde indstillet ply (autosending) så jeg kun selv skulle sende de
modtagne kaldesignaler og reporten, det gjorde det noget nemmere så
kunne jeg næsten finde ud af at lave min egen pileup. Og de fleste
kontakter var det også mig selv der kaldte cq på forskellige frekvenser.
Jeg forsøgte kun at holde mig til de samme, men var nødtil at flytte
indimellem da der kom QRM fra andre stationer der også kaldte cq.
De andre cw contest som jeg har deltaget i har jeg mest svaret på opkald.
Jeg har deltaget i CQ-M, King of Spain, WPX og ALL Asian.

Jeg er egentlig godt tilfreds bare jeg ender med slut point og bliver
jeg ikke sidst i min kategori så er det meget vellykket.

Jeg har også prøve de to danske 10m og 80m men der fik jeg ingen qso'er
i nogen af dem.

Best 73 Tommy/ OZ1THC