[OZ-CONTEST] Lidt "Dagen derpå" information

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon Sep 28 00:24:10 EDT 2015

Hej Contestere
Så er Deadline for upload af logs til dette års CW SAC contest overskredet
og yderligere indkommende logs vil blive behandlet som check-log.
Der har ikke været ansøgninger om udsættelse af indsendelse fra nogen, så
der er åbenbart ingen problemer med en kortere tidsfrist.
Det er godt at se flere nye deltagere fra OZ.

Lidt tal.
Der er indkommet 31 logs fra OZ - (21 logs i 2014)
Der mangler 5 logs fra OZ med tilsammen mindst 1.344 QSO'er   :o(
Vi har opnået 3.189.231 point i Scandinavian Cup - (3.025.738 point i 2014)

Og så en lille "sjov" historie.
På SAC serveren kan jeg gå ind og se lidt forskelligt statistik og udtrække
nogle lister osv. En af disse lister er et øjebliksbillede af manglende
logs.
Serveren kan lave sådan en liste ved at gennemgå de indsendte logs og se
hvilke kaldesignaler der optræder. Jeg har spændt trukket sådanne lister de
sidste par dage op til deadline. På den liste står nu 5 OZ-stationer og jeg
vil her fortælle om OZ7W.
Listen viser, at kaldesignalet OZ7W optræder i 571 forskellige logs. Jeg ved
ikke om du kender OZ7W, men det gør jeg ikke og OZ1LO Leif, kender ham
heller ikke. Jeg kontaktede OZ7W og vi fik en rigtig hyggelig telefonsnak.
Det viste sig at Hans Henning ikke har været aktiv i mange år, at han mest
var aktiv på de høje frekvenser og at han aldrig har kørt CW på HF. Han var
i alle tilfælde slet ikke i gang i SAC CW Contesten. I øvrigt fik vi snakket
om at han måske ville blive aktiv igen når han gik på pension (ligesom os
andre  ;o)
Nå-da. Det lød interessant.
Leif OZ1LO havde hørt OZ7W under testen og havde undret sig over, det for
ham ukendte kaldesignal som kørte pile-up med speed 35-40. Og samtidig kunne
han "pejle" signalet til at komme fra øst. Jeg har så bevæget mig ud i et,
for mig ukendt område, idet jeg har hentet RBN lister for hele weekenden.
Ved gennemgang af disse lister optræder OZ7W mange gange og signalstyrken er
rapporteret til at være meget kraftig omkring Østeuropa. Det passer jo meget
godt sammen med OZ1LO pejlinger.
Min konklusion er, at der er en amatør i Østeuropa der har benyttet
lejligheden til at få sig en god pile-up.
Den største skade der er sket:  VI MANGLER LOGGEN   ;o)

Ps. Hvis du er interesseret i RBN listen kan jeg sende den til dig.
Pps. Der sker ikke mere i sagen.

Ha en god uge og husk at deltage i SAC SSB !

Best 73 de OZ1BII Henning

*  Remember SCANDINAVIAN ACTIVITY CONTEST 2015  *
*                                    SSB: 10/11 october
*