[OZ-CONTEST] ARRL 160m CW - en ørkenvandring på low-band

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Mon Dec 5 01:19:02 EST 2016

Så kom atter den dag hvor 160m båndet skulle benyttes til en af den anden contest i den mørke tid. Ikke helt en overraskelse for mig, idet jeg for godt 2 uger siden fik en stor a4 kuvert fra USA, hvori der lå et flot diplom, samt en note om at jeg var velkommen igen til ARRL 160m CW Contest.. så det måtte jeg jo prøve igen.

Jeg har jo netop til det bånd indvisteret i en gp...MA160V, som blev inviget til CQWW testen ugen før... og jo, den virker.

Under hele testen var det et mix af runs og s/p, men resultatet var ikke noget at prale med, dog ca.6 gange flere points end sidste år, og cndx blev heller ikke som forventet, svage signaler, og qsb, søndag morgen, ja der var det med 0,5 Q´s i timen, så næsten hele natten gav kun 2 i log, men det er jo bedre end nul.

Det mest besynderlige under testen var i en periode på under 2 timer, lørdag morgen, hvor der var en tunnel til de gamle danske Øér, idet jeg på 2 timer fik 3 forskellige stationer fra Virgin Isl. i loggen, det er første gang det er sket.

her er mit resultat.:

Call: OU2V http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OU2V
Operator(s): OZ1FJB http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OZ1FJB
Station: OU2V

Class: SO Unlimited HP
QTH: JO55si
Operating Time (hrs): 18
Location: Northern Europe

Total: 	QSOs 	22 	Sections 	16 	points 	44 	Total Score 	704

mvh Lars OZ1FJB / OU2V