[OZ-CONTEST] iota cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Sun Jul 31 11:49:19 EDT 2016

Hej
det var så den contest. Med fin europæisk deltagelse, med rigtig mange øer aktiveret, forekom det mig - i hvert fald nåede jeg
det største antal multiplier nogensinde i denne contest.

Om lørdagen fine e-lags udbredelse til England på 10 m, men her fik jeg en forskrækkelse, - senderen begyndte at sende mit kaldesignal uafbrudt, jeg kunne ikke taste og contestprogrammets faner begyndte at flagre.  Efter en lille times gøren det ene og det andet, fandt jeg ud af grunden : jeg havde fornylig anskaffet mig et nyt tastatur, men bevaret det gamle, tilsluttet - og wintest kunne åbenbart ikke kapere to tastaturer tilsluttet samtidig. Af med det nye,  puh ha , og så fungerede det igen.

Om aftenen nåede jeg et delmål: 100 multipliere, og så i seng.
Næste morgen fine condx og masser af nye multipliere - endog flere US iota i de sidste timer. Ingen grund til at klage over dårlige condx. En oplevelse at være med i, og tak til de OZ, som gav mig en multiplier, eller bare en QSO.

Vy 73
Steen oz8sw

Skal måske lige sige at min kategori er Assisted  (meget assisted !) - uden clusteret i wintest, havde jeg ikke nået halvdelen af multiplierne.

Contest         : IOTA Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
Zone/State/...  : EU-029
Locator         : JO65FR
Operating time  : 18h12

 BAND   QSO DUP IOTA  POINTS   AVG
-----------------------------------
   80    17   0   11     235 13.82
   40   107   1   30     975  9.11
   20   409   1   61    3445  8.42
   15    71   0   28     715 10.07
   10    93   0   21     935 10.05
TOTAL   697   2  151    6305  9.05

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators       :
Soapbox         :