[OZ-CONTEST] Fw: All Asian CW OZ4CG SOAB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Tue Jun 21 14:03:16 EDT 2016

Kære alle

Også her på stationen blev der kørt lidt All Asia -men det var også sådan
"til og fra" p.g.a. en del andre aktiviteter.  Som I næppe har kunnet undgå
at bemærke, var der jo det såkaldte Folkemøde her på øen, og der var jeg
også lidt engageret.

Da min antenne 'slooper' mod vest, er Asien normalt en dårlig - til tider
næsten umulig - retning, men i contests lytter alle jo lidt ekstra, så det
var mit håb, at kunne hente nogle QSO'er hjem, som ellers ikke kommer i
loggen. Og som sådan lykkedes det rigtig godt.  Ialt 13 asiatiske
DXCC-lande, og ikke mindre end 14 QSO'er med JA!  Dertil 9M2 og HS, som er
meget sjældne her på stationen!  Ialt 73 QSO'er!

Inspireret af Jørgen, OZ8AE (OV3X) og Lars, OU2V, har jeg også kigget lidt
på alderen på de kørte stationer.  Og her er gennemsnittet 54,3 år!  Kun en
enkelt var under 30 år og 2 var over 70 år. Men jeg hørte også enkelte
stationer sende alder midt i 80'erne, så jeg tilslutter mig Jørgens håb om
en del aktive år endnu..... :-)

Alt i alt en hyggelig og afslappet test.  Og heldigvis fungerede alt som det
skulle her på stationen... Måske Murphy var til Folkemøde?  Og N1MM Logger+
kører bare fantastisk!

På genhør i næste CW-contest.

Best 73 Carsten / OZ4CG