[OZ-CONTEST] CQ WW160m ssb contest

Lars Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Wed Mar 2 15:36:44 EST 2016

Hej Contesters.

Ja så kom jeg lidt i luften på SSB, ( ja ! såden en CW-freak som jeg blev aktiv,
og tilsidst næsten hæs....)

Kørte næsten udelukkende S/P, men med undtagelse af den sidste time før
lukketid, hvor jeg kørte run, ja rigtigt run.... wintest viste 130 Q/H, men da
det kun varede i godt 30 minutter blev det til godt omkring 60 xtra stationer i
loggen...

Cndx var ikke optimale, men ok til Columbia, Amerika og Canada... EU og lidt
N-AF, men ikke nogen fra fjernøsten eller VK, - Øv.

Udstyr.: Icom 728 som TRX med pa 1Kw, Icom 77 som diversity modtager, og en Elad
fdm-s1 som båndovervåger/vandfald. Brugte også cluster, men det var ikke mange
spots der kom derfra.

ant.: Inv.U, med 8m extension whip (res.1850 Khz), samt en 24m Bi-loop til
diversity modtageren.

Jeg optog en del af hændelserne på lydfil, og der kom nogle gode lyd-sekvenser
ud af det, som snart bliver lagt op på youtube.

Bemærk jeg brugte diversity-modtagning, hvilket er med en modtager i hhv.
venstre og højre højtaler i hovedtelefonen. Dette giver en fantastisk kvalitet,
og næsten en ny dimension i lydens dybde... det skal opleves. samt bedre
mulighed for at modtage signaler ved qsb, qrm og qrn.

vy 73 de oz1fjb/ou2v Lars

Call: OU2V http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OU2V
Operator(s): OZ1FJB http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OZ1FJB
Station: OU2V

Class: Single Op Assisted HP
QTH: JO55si

Total: 	QSOs 	268 	State/Prov 	7 	Countries 	46 	Total Score 	74,412