[OZ-CONTEST] ARRL SSB contest OU2V

Lars Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Mon Mar 7 10:59:37 EST 2016

Endnu en weekend, og endnu en contest.

Jeg deltog igen i en SSB-contest, og kørte med i korte perioder. Da jeg lørdag
så varslet om en geomagnetisk storm, satte jeg ikke forventningerne for højt, og
som cndx var forløbet fredag nat, og lørdag morgen, forventede jeg slet ikke at
kunne køre noget på 10m. men det ændrede sig helt, kun et par timer inden
stormen ankom i atmosfæren, søndag kl.ca.1600....

15m kørte helt fint søndag eftermiddag, men da jeg hørte sjov aurora-lyd på
stationerne fra New Foundland, vidste jeg at det lakkede mod enden... men det
virkede ikke som at forholdene blev helt umulige, næh det var blot
signalstyrkerne det blev væsentligt reduceret. En af de sidste stationer jeg fik
forbindelse med, var Ellesmare Island, der ligger på 80 grader N.... så det gav
lidt at tænke over, når nordlys normalt forringer forholdene på hf...

Udstyr.:

antenne Inverted U med 160m extension...med atu.

power.: 1kw... ( 2 x 3cx800 )

rig.: icom 728 som main rtx, samt icom 77 som diversity rx med en loop rx-ant.

Waterfall rx.: elad fdm-s1 som modtager via icom 77 input rf-filter.

Alle rigs bindes sammen med elad sdr s/w, Omnirig-software og wintest, således
at alle 3 rx følges ad på samme frekvens.

Og her er så mit resultat.:

Contest : ARRL International DX Contest
Callsign : OU2V
Mode : PHONE
Category : Single Operator - Assisted (SOA)
Band(s) : All bands (AB)
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 1K
Locator : JO55SI
Operating time : 13h19

BAND  QSO S/P DUP POINTS AVG
----------------------------------
160    7     4   0      21   3.00
80     11    7   0      33   3.00
40     39   21  0    117   3.00
20     85   37  0    255   3.00
15     89   32  0    267   3.00
10     20     9  0      60   3.00
TOT 251 110 0   753    3.00
TOTAL SCORE : 82 830

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators : OZ1FJB
Soapbox : What a nice way to get NA-stns... Had created a setup with
diversity-rx´s and seperate antennas, with big surprise in the sound of that
setup. next year Il go for it again.