[OZ-CONTEST] Russian dx contest OU2V - resultat.

Lars Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Sun Mar 20 10:06:36 EDT 2016

Så fik jeg taget mig sammen til at deltage i den russiske dx contest, hvor man
kan køre alt og alle, flere bånd, flere calls osv....

Jeg valgte at deltage som so/hp cw ab... og da jeg skulle til Thai-frokost
lørdag, blev det jo til aftentide, før jeg kunne starte de store blæsere i
udstødningen af mine 2 rør....

Mit antenne system består jo at en inverted U, som er en udviddelse af min
inverted L antenne, og har derved gode muligheder for at køre 160m., og for et
par måneder siden da jeg gik fra 500w til 1kw udgangseffekt, observerede jeg
lidt prutten i swr på 20m. båndet, hvilket jeg så havde forberedt mig på, da
fejlen var et lille kabel rg-58, som sidder i fødepunktet. Der har kablet jo
klaret sig godt i et par år, med de 500w, men efter der kom 1 kw ud, så er der
et stort spændingsfelt på 20m, lige der i fødepunktet hvor det sidder, så jeg
sku jo have skiftet det før ud for lang tid siden,,,, men her er hvad der så
skete....

Jeg kørte fint derudaf, og pludseligt var swr helt ustabil, ja ligegyldigt
hvilket bånd så kunne min atu ikke afstemme, det var mørkt lørdag aften, og jeg
kastede håndklædet i ringen i en halv time, indtil jeg kom i tanke om en wire
jeg har over huset. den ku jeg jo så bruge istedet.... lidt senere fik jeg så
min sender i luften og kørt en hel masse stationer på 40m. og 20m. med den
longwire.

Da jeg så kom op i stuen, så jeg at husets smarte echelon-elmåler nu lyste med
en kontrollampe, og udlæsningen på display var ikke mulig. øv... rf havde resat
den måler, men jeg havde jo strøm alligevel...

søndag morgen måtte jeg så afbryde fuglenes morgenmad, da jeg skulle udskifte
det afbrændte kabel i fødepunktet,det var let, og det hele spillede så fint i
resten af testen, hvilket jo fik en god del oblaster i loggen.

Jeg endte op med et rimeligt resultat, og det var 98 pct. run.

10m åbnede ikke hos mig, og 160m komme ikke igang grundet fejlene på kabel...her
er så mit resultat.:

Contest : Russian DX Contest
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator (SO)
Band(s) : All bands (AB)
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : DX
Locator : JO55SI
Operating time : 5h12

BAND QSO DUP DXC OBL POINTS AVG
80        8      0      8      1     31     3.88
40      91      0    26    21   457     5.02
20    124      0    20    39   942     7.60
15    116      1     21   36   961     8.28