[OZ-CONTEST] OZ8AE Ukrainian DX contest

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Mon Nov 7 17:10:32 EST 2016

Hej

Deltog mindre ca. 12 timer i denne contest.
Da max point ligger lige uden for døren, så kan man da glædes over at det
er let at få QSO med dem på 80-40-20 meter.
Hovedparten af QSO-erne var med Eu, diverse USSR og så Ukraine.
Fandt HS0ZLM Finn på 15 meter og fik en QSO.

Intet hørt fra Nord- eller Sydamerika
Intet fra Afrika
Intet fra Australien eller New Zealand.
Radioforholdene ringe
Kørte OZ2TF og hørte OZ4FF

OZ8AE Single operatør High Power - All Bands - CW

Bånd         QSO  pt.  WAE Obl.
160 meter   29    122   15    8
  80 meter  183   931   29   21
  40 meter  111    524  27   16
  20 meter  237  1184  28   21
  15 meter   41    182  13     4

Total          601 2943  112  70

Resultat   535.626

Kørte med
Elecraft K3 - hvor jeg eksperimenterede med AGC settings undervejs
Indtil videre vender jeg tilbage til foreslåede indstillinger fra GM3SEK -
så undgår man pumpende signaler på modtageren.
Ameritron ALS-600 med 300 watt - hvis den blev anvendt
TH3MK4 ca. 10 meter og nu med rotor - for første gang i 3 år.
G5RV antennen der tog slæbet på 160 - 80 - 40 - 20 meter
Kortsluttet feeder ved brug på 160 meter. Den skal nok have nogle radialer
under sig.
Butternut vertical monteret med fødepunktet 3 meter over jord og afstemte
radialer.

  73 Jørgen