[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SOAB(A) LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Nov 28 14:45:57 EST 2016

Hej contestere

Hermed weekendens resultat her fra stationen.

Generelt var der dårlige forhold på alle bånd undtagen midt på dagen søndag, hvor der endelig kom lidt DX’er i loggen, fortrinsvis fra Caribien og Sydamerika.  På 10 meter var der intet – som  i absolut intet – at  høre, selv om jeg jævnligt spolede båndet over, og 15 meter var også svagt. Her vrimlede det med stationer på clusteret, men ikke i højttaleren….

Det blev derfor kun til 169 DX-QSO’er (22% af QSO’erne) hvilket jo selvfølgelig også mærkes på pointssaldoen!

Det blev kun en enkelt QSO med BY og slet ingen JA eller VK.  Til gengæld lykkedes det søndag kl. 13:15 UTC at få HK1NA i loggen på 20M, og også den anden ”dansker-station” (EF8U) kom hjem på både 40, 20 og 15 meter. Tak for det!

Af øvrige godbidder fik jeg bl.a. 6Y, 8P, CX, FY, J7, PZ, V4 og ZD8W, men til gengæld brugte jeg (for) lang tid på at hente 8R1/AG6UT (ATNO DXCC) men uden gevinst, trods det at han lå med S9 i en længere periode her. Men pile-up’en kunne jeg ikke komme igennem.

Jeg var tidligt oppe for at få kørt W stationer på 80 og især 40M, som normalt ligger fint her mellem 04 -07 UTC, men der var lukket i år.

Det blev således ikke til nye DXCC-lande denne gang, men nogle nye båndlande blev det til, dog uden at jeg har talt op hvor mange.

Jeg kørte OZ4FF, og prøvede nogle gange at kalde OU2W for multiplier, men kom ikke igennem. Af øvrige OZ hørte jeg OZ3SM, OZ7BQ og OZ8SW

Alt i alt en hyggelig test, som jeg havde glædet mig til, og hvor station og log bare fungerede. N1MM’eren er altså bare et rigtig godt program!

På genhør i næste CW-contest.

Best 73 Carsten / OZ4CG