[OZ-CONTEST] SAC CW OU2I SOAB LP

Henning mail at oz1bii.dk
Mon Sep 19 04:48:45 EDT 2016

Hej
Det var en rigtig god test med god aktivitet. Jeg var desværre kun aktiv i
12 timer.
Som de fleste andre lagde jeg ud på 20m og fik kørt over 100 i løbet af den
første time med en 10-minutters rate på 180 - det gik stærkt.
Lyttede lidt om der var aktivitet på 15m men det gav bare en enkelt QSO så
skiftede tilbage til 20m.
Ved klokken 14 UTC fik jeg kørt en stribe på 40m og skiftede lidt mellem
20/40 indtil 18 UTC.
Derefter skift mellem 40/80m med et enkelt hop til 20m for USA.
Eneste åbning på 15m var søndag omkring 8 UTC hvor jeg kørte UA9 og en
enkelt HS.

Jeg havde kontakt med 48 forskellige lande inklusiv HS, KL, ZL, VU, SV5, JA,
HC, 4X og nordamerika.
Der var et par underlige kaldesignaler - D1M og D1WW - Et par stationer som
hævdes at være fra øst-Ukraine. Det er ikke officielle kaldesignaler, så det
giver problemer for SAC-CC hvordan det skal håndteres.

Søndag morgen havde jeg en hyggelig god-morgen-snak med Karsten OZ4FF.
Jeg hørte også OZ7A, OZ7YY, OZ0JX, OZ8SW, OZ0NAVY.

Så må vi håbe SAC-serveren bliver klar i dag. Det var jo det værst tænkelige
tidspunkt den gik i stykker.
Det er den Svenske forening SSA som holder serveren kørende for NRAU.
Vy 73 de OZ1BII Henning