[OZ-CONTEST] Yuri Gagarin Contest

Henning mail at oz1bii.dk
Sun Apr 9 18:51:54 EDT 2017

Hej

Jeg brugte nogle timer på denne test, både med mit eget kaldesignal og med
jubilæumskaldesignalet OV9ØEDR.

Der er ikke meget at komme efter på båndene og forholdene svinger op og ned.

Men så havde jeg lejlighed til at afprøve min KX3 radio og finde ud af
hvordan den virker.

Jeg har problemer med Elecraft paddlen. Den skal jeg have justeret, men jeg
manglede værktøj på QTH’en.

Det må jeg så have med næste gang.

Jeg fik indstillet audio så den kører i en mode som de kalder ”Pitch”. Den
skal bruges med stereo hovedtelefoner.

Det er lidt smart, for når man kører op ad båndet bevæger stationerne sig
fra højre øre til venstre øre.

Når lyden er lige midt i hovedet betyder det at jeg er i nulstød og kan
sende. Jeg skal lige vænne mig til det, men umiddelbart er det da smart.

Skal prøve om indstillingen også findes i K3’eren.

------------- - - - - - - ----------------------- - - - - - - - -
------------------------

Her er hvad testen bragte mig:

Yuri Gagarin International DX Contest

Call: OU2I

Operator(s): OZ1BII

Station: OZ1BII

Class: SOSB/20 LP

QTH: JO45RF

Operating Time (hrs): 3

Band  QSOs  Mults

-------------------

  160:    0     0

   80:    0     0

   40:   24     4

   20:   78    10

   15:    0     0

   10:    0     0

  Sat:    0     0

-------------------

Total:  102    14  Total Score = 5,474

Club: Danish DX Group

Comments:

Elecraft KX3 + KXPA100

20mtr wire as Inverted-L up 12mtr

CUAGN in the next CW contest  ;o)

Vy 73 de OZ1BII Henning

ex. XP2I, ZF2EE, 9H3EE, D44EE, ZA/OU2I, IT/OU2I

Posted using 3830 Score Submittal Forms at: http://www.3830scores.com/

Vy 73 de OZ1BII Henning