[OZ-CONTEST] OU2I - European HF Championship

Henning mail at oz1bii.dk
Sun Aug 6 07:38:33 EDT 2017

Hej

Det var da en udmærket oplevelse selv om de andre ikke altid ville høre mig
;o)

Jeg kørte alle 12 timer undtaget en enkelt spisepause og det var jo om at
følge båndene og forholdene.

De fleste var enige om at være på det samme bånd, så der var ikke så meget
at vælge mellem.

Jeg havde et par perioder hvor jeg kaldte på 15m og 10m og det gav da nogle
QSO’er.

80 og 160m var sådan lidt mere sporadiske og jeg havde en del støj på 80m.

Jeg syntes det er en god test fordi den virkelig opfordrer til at være aktiv
på alle bånd.

At ”Exchange” numrene så er lette er der jo osse flere andre store tester
som lider under  ;o)

OZ6TL, OZ6AGX, OZ5KU, m.fl. blev hørt. OZ5KU blev kørt på 20 og 160m.

Jeg hørte flere på CW, men kan ikke huske kaldesignalerne – sorry.

Her er mit resultat:

European HF Championship

Call: OU2I

Operator(s): OZ1BII

Class: SO CW LP

QTH: JO45RF

Band  CW Qs  Ph Qs  Mults

---------------------------

  160:   55     0      33

   80:   94     0      41

   40:  137     0      48

   20:  117     0      44

   15:   54     0      31

   10:   22     0      18

Total:  479     0     215  Total Score = 102,770

Rig - Elecraft K3 100W

Ant - 20 mtr endfeed wire Inverted-L up 12mtr

Nice Contest with OK conditions.

Thanks for all the contacts - also the hard ones on 160m!

LITTLE MOUTH - BIG EARS

Vy 73 de OU2I/OZ1BII Henning