[OZ-CONTEST] OZ7BQ WAE SOAB LP CW

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Aug 14 14:50:24 EDT 2017

Så er alle QTCer lagt ind i loggen, så her er en lille rapport fra WAE CW testen.Bortset fra et par forøg, hvor jeg uden resultat efterlyste QTCere, så kørte jeg kun i S&P mode, så tempoet kom aldrig op på niveau med sidste weekends EUHF-Contest.Desværre må jeg konstatere, at i S&P mode holder jeg ikke i mere højst et par timer, før jeg skal have et hvil.QTCere er sjovt, men en udfordring på flere måder. For det første skal jeg finde afsendere, der vil sætte farten ned til omkring 20 WPM. W'erne er flinkest. For det andet kan jeg ikke skrive hurtigt  nok på PC'en, så QTC må lægges ind manuelt efter testen. Det har jeg endnu ikke fået til at virke på N1MM+, så den gamle N1MM må hentes frem til formålet.Jeg kørte lidt mere end 12 timer fra lørdag eftermiddag og til søndag aften. Lørdag var vist bedst. 15 M blev kun til nogle få QSOer og ingen på 10MSammenlignet med sidste år var forholdene ikke imponerende. Hørte slet ikke VK eller ZL. Det blev dog til nogle interessante forbindelser. BY5/DF9LJ (20m), HS0ZIA (40 og 20M), KH7XS (20M), FJ/NN2DX (20M) og V53DX (40M)Alt med 100 W og en Mag Loop på 20M og en vertikal på 40/15M.
WAE DX Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: Single Op LP
QTH: JO65FV

  80:
  40:  54    0    75
  20:  115  171    72
  15:    5    0    4
  10:
Total:  174  171  161  Total Score = 52,095

Conditions not as good as last year.
Still do not understand why some operators insist on sending QTC's in 30 WPM+,
when asked to QRS.
Thanks to all who took the time and did slow down to my speed and made it fun
to participate in the contest
73
Hans Jørgen (Joe).