[OZ-CONTEST] N1MM og EDR 80m aktivitetstest.

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Wed Aug 16 10:35:04 EDT 2017

Hej Niels Bo,

Jeg fandt ud af, at det er G4OGB. Les, der har skrevet programmet for OZ-aktivitetstesten, så jeg har skrevet til ham om at rette programmet, så det er helt up-to-date!  Det kunne f.eks. ikke give rigtige points til de stationer, der kører /QRPP.

Han svarede, at han havde sendt spørgsmålet videre til NA3M, der åbenbart er den, der retter programmerne.

Så i går da jeg skulle køre 5P90EDR med N1MM Logger+, kom der en opdatering, hvor jeg opdagede følgende linje:

"UDC: added "/QRPP" to /BonusPoints/ and /PointsPerContact/ (OZ4CG) (coded by NA3M)"  og efterfølgende har jeg også fået en mail fra Les, G4OGB, som sendte mig den nye fil.

Den har jeg nu lagt ind i min N1MM og det ser umiddelbart ud til, at det hele kører som det skal med rigtige points og multipliers.

Jeg vedhæfter den zip-fil jeg har fået, og så skal du bare pakke den ud og følge installationsvejledningen.  Men den kan  jo også hentes på N1MM+ hjemmeside.

D.v.s. at filen  OZACTIV.UDC skal lægges i mappen "UserDefined Contests", og filen med multiplierne: OZACTIV.SEC skal lægges i mappen "SupportFiles". Så skulle alt virke perfekt!  Både points og multiplierne!

Vil du løbende følge med i, hvilke sektioner du har kørt, skal du gå ind i fanen  Window/Multipliers/Sections/States, så  kan du løbende se hvilke postnumre du har kørt.

Jeg glæder mig til næste aktivitetstest, så skal det vise sig, om alt virker perfekt. Men det se det ud til.  Og jeg er ligesom dig utrolig glad for N1MM Logger+, som er et supergodt program!!

På genhør i næste aktivitetstest.

Best 73 Carsten / OZ4CG