[OZ-CONTEST] N1MM+ og opkobling på Telnet

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sat Dec 23 10:23:09 EST 2017

Hej Contestere

Jeg skriver til jer, for at høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig ??

Jeg har måttet skifte min PC ud til en ny, og har nu brugt en del tid på at få mine programmer til at køre igen. herunder N1MM Logger+.

Det fungerer nu OK. Jeg har fået min station (Kenwood TS590s) og programmet til at spille sammen, men jeg kan ikke få N1MM til at koble op på Clusteret. Jeg har selvfølgelig prøvet de ting, de skiver i manualen, herunder at lukke virusprogrammet (Norton) og genstarte m.m., men jeg får ingen forbindelse.

På den gamle PC brugte jeg SK3GW-6, og det virkede fint, men ikke nu!  Senest har jeg prøvet med SM7GVF-6 og nu med OZ5DIG-7, men uden resultat. Den skriver:

Connecting to: 194.192.135.177:53 --> 194.192.135.177:53  -  og efter lidt tid kommer denne meddelelse:
Connection to 194.192.135.177:53 failed.

Er der en af jer, der har en idé om, hvad jeg gør galt ??

Med ønsket om en god jul til jer alle

Best 73

OZ4CG Carsten

Bornholm Isl.