[OZ-CONTEST] Hvis jeres computer taster jeres radio under start op - måske en løsning her

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Fri Feb 10 05:36:04 EST 2017

Hej

Fra Elecraft reflektoren fik jeg dette indlæg.
Det passer lige ind på min situation her.
Hvis PC og radio er forbundet og radioen er tændt, så taster radioen 5-7
gange når computeren tændes. -
Dette er irriterende og hvis jeg har efterladt radioen på et bånd, hvor
antennen ikke passer og ikke har drejet ned for effekten, så slår alt ud.

Nedenstående vejledning hjalp for mig.
*Vejledningen gælder for jer, der bruger USB to Serial device med FTDI
chipset.*

Håber nogen af jer kan bruge dette?
   73 Jørgen OZ8AE

Her indlægget fra VA2FSQ på Elecraft reflektoren fra 8. februar 2017:

While researching using a serial port for DTR handshaking on the K3 I saw a
number of posts about the K3 going into transmit when a computer boots up.

*Last night, I found a solution, at least for any USB to Serial device that
uses the FTDI chipset (which you should use).*
If you *open the device manager in Windows* and *double click on the serial
port*, you can
*select Port **Settings, and then Advanced*.
In this page there are two options.
*One is ?Serial Enumerator? which should Not be checked*, and
*the other is ?Disable modem ctrl* *at startup? which should be checked.*

This solves the issue at least for the FTDI chipset.
73 Tom
va2fsq.com