[OZ-CONTEST] OZ7BQ UBA CW.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Feb 27 05:57:58 EST 2017

Hi,Den belgiske UBA DX contest var en ny oplevelse. Henning OZ1BII har fint beskrevet pointsystemet, og det betyder i praksis, at alle deltagere fra EU lande har en særstilling, mens DX stationer ikke tæller særligt.
Jeg besluttede at koncentrere mig om 40 M med et par afstikkere til 20 M, som dog hverken gav mange QSOer eller points. Jeg fik heller ikke nogen belgier på 20 M.På 40 M var der mere liv, og jeg oplevede overraskende, at jeg næsten hele testen kunne køre i Run-Mode, hvilket altid er sjovt.Forholdene lørdag eftermiddag/aften på 40 M må have været ganske gode, for jeg blev bl.a.kaldt af en JA, og kunne i en lang periode se, at både ZL2HAM og VK4CT rapporterede mig på ReverseBeacon, hvilket ikke sker så tit.
UBA DX Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOSB/40 LP
QTH:

  80:
  40:  221    41
  20:  78    9
  15:
  10:
-------------------
Total:  299    50  Total Score = 43,000

Club:

Comments:

Fine Contest and good EU activity, but had to look for ON stations. Worked
several ON on 40 M but none on 20 M.
Like the rules where EU stations counts more than DX stations. Makes it easier
for LP stations.
Conditions here best on saturday afternoon. Sunday morming was quite slow.

A40LP score is 29520 points.

Rig KX3/KXPA @ 100 Watts and a vertical antenna.
73 Cu
OZ7BQ Hans Jørgen (Joe).