[OZ-CONTEST] OU2V CQ160m

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Jan 29 15:52:06 EST 2017

Vintertid er mørke tid, som også er 160m -tid. Og for anden gang har jeg nu afprøvet min nye forkortede GP til dette bånd, med et godt resultat. Når jeg skifter mellem min Inverted U wire antenne og gp, modtager den faktisk bedre., selvom begge er i resonans på 160m båndet.,

nå, men testen blev jo af naturlige årsager delt op i dele omkring nattetide, da båndet kun er åbent om natten, og derved blev det til ialt ca.12 timer.

Lørdag aften troede jeg iøvrigt at jeg skulle ha et nyt pa-trin, da swr steg og slog sikringskredsløbet ud...det skete på begge antenner, så da jeg så lidt  på den boks jeg har imellem, fik jeg en anelse om at der nok var overgang i en omskifter i den boks. Hurtigt bypassede jeg så boksen og swr blev helt fint resten af testen.

(ps..boksen er af fabrikat More Fucking Trump...nej MFJ står der.- jeg ska snart ha briller..).

Nuvel fik oz8ae, oz1adl og lidt andre med i loggen, men også Island, Canada, Aruba, Bamuda, USA, Marocco og Tunesien.

Hørte A44A kalde cq fra Oman, men jeg tror de har haft problemer med RX, da jeg ikke var den eneste der kaldte dem forgæves..

Her er så mit resultat.:

Call: OU2V http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OU2V
Operator(s): OZ1FJB http://www.3830scores.com/findcall.php?call=OZ1FJB

Class: Single Op Assisted HP
QTH: JO55si
Operating Time (hrs): 12
Location: Northern Europe

Total: 	QSOs 	657 	State/Prov 	9 	Countries 	49 	Total Score 	197,432

Club: Danish DX Group

Vy de Lars