[OZ-CONTEST] IOTA OZ4CG SO(A)24CW LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Jul 30 15:09:09 EDT 2017

Hej venner.

Så er støvet ved at lægge sig efter weekendens IOTA-Contest!

Jeg må sige, at jeg aldrig har oplevet noget lignende!  Det var første test med næsten udelukkende RUN, og sikke en debut!  De 3 bedste RUNs på ialt ca 400 QSO'er gav i gennemsnit 85 QSO'er i timen, og det er jo en ret stor smøre, der skal udveksles, så det er jeg ganske godt tilfreds med.

Jeg må i hvert fald konstatere at EU-030 er eftertragtet!

Det bliver særdeles spændende at se, hvor mange fejl der er i loggen, for med de pile-ups, der var langt det meste af tiden, kan det ikke undgås, at der også kommer mange fejl!

Det blev til alt i alt 792.000 points med 762 QSO'er og 123 mults. på de 17 timer jeg brugte ved radioen.  Så Bornholmsmesterskabet må være hjemme... Hee!

Jeg fik meget få DX-stationer i loggen, og de mange JA og BY stationer, som I andre kunne høre/køre, hørte jeg slet ingenting til.

Til gengæld gav både 15 og især 10m gode points i formiddags, da der var åbent mod England og omliggende øer, og det var jo mange gode 15-points-QSO'er!

Tak for QSO med 5P5CW, 5Q2A, OV2T og OZ5E/p på 80m, og med 5Q2A, OV90EDR og OZ8SW på 40m.  Alle lå med fine signaler her på øen!

Best 73 Carsten / OZ4CG / EU-030