[OZ-CONTEST] IRC udgår i Danmark

OZ0J Joe oz0j at oz0j.dk
Sat Jun 3 04:35:59 EDT 2017

Hej

Jeg var i går forbi postbutikken i Næstved city for at indlæse nogle få
IRC’er (International Reply Coupon) også kendt som svarkuponer.

Det var nærmest en umulighed. Jeg har skrevet til PostNord, da jeg ikke kan
finde noget om, at PostNord ikke længere yder denne service.

Man kan ikke vedhæfte billeder her, så svaret kan ses på
http://edr.dk/da/forum/irc-udg%C3%A5r-1-juli-2017 (man behøver ikke at være
logget ind)

Jeg har ændret min QRZ.com profil, se evt. https://www.qrz.com/db/oz0j, og
jeg kan anbefale, at andre gør det samme.

Har du stadig IRC’er liggende, så er det absolut sidste udkald for
indløsning, og du skal ikke tage ned til den lokale købmand for at få dem
vekslet. Du skal forbi en decideret postbutik, det der minder mest om et
posthus i gamle dage.

JA stationerne bliver nok ”glade” for denne information, da de ofte bruger
den service.

En IRC er med lidt held stadig DKK 25,00 værd i danske frimærker – men ikke
ret længe.

73 Jørgen OZ0J