[OZ-CONTEST] RDXC 40 og 20 M CW SIngle Band, OZ7BQ

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Mar 20 09:08:11 EDT 2017

Hej,Også  en lille rapport herfra.Jeg er efterhånden mest til deltagelse på 1 eller måske 2 bånd, så denne test særlige mulighed for at kunne være SOSB på 2 bånd var en chance.Da antenneskift for tiden er lidt besværligt hos mig beslutte jeg at køre 20 M med min Mag-Loop og 40 M med en groundplane antenne.
Forholdene var vist ret sløve på de 2 bånd, i det mindste bedømt på Reverse Beacon de par gange jeg prøvede at få en pile-up igang. Men der var masser af Eu og Ru aktivitet og det var derfor svært at holde en frekvens for sig selv.Bortset fra en del US stationer, så var der vist ikke så mange DXere med. Jeg fik dog bl.a. en VK og en YE på 20 M. Hørte og kørte kun en JA, menlig JE6RPM både på 20 og 40 M. Han lå til gengæld med et enormt signal.
Station: OZ7BQ

Class: SOSB/40 LP
QTH:

  160:
  80:
  40:  210    0        46        34
  20:
  15:
  10:
Total:  210    0        46        34  Total Score = 91,520
Class: SOSB/20 LP
QTH:

  160:
  80: