[OZ-CONTEST] CQ WPX SSB 2017 - OV3X

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Tue Mar 28 14:52:07 EDT 2017

Deltog i små bider på SSB.
Forholdene lørdag var ikke noget at råbe hurra for.
Der var kun forholdhos mig på båndene op til og med 20 meter.

Søndag middag åbnede 15 meter med QSO til Mellemøsten, Afrika og Sydamerika.
Fik kun kørt lidt da vi fik gæster.
Senere var der liv på 20 meter i hvert fald til kl. 2200 lt.
Som oplevet tidligere, så begyndte jeg allerede fra kl. 2100 lt at skulle
pege beamen mod syd amerika eller direkte vest - for at høre og køre
Nordamerika.
En tur forbi 40 meter ved 2000 tiden. Båndet havde enorm baggrundsstøj - og
kørte kun få.
Ved midnatstide på 80 meter, der var et helt roligt bånd.
Lukkede og slukkede da jeg ikke ville mere.

Det hele kørt med 30-90 watt til en G5RV antenne og suppleret med en beam i
10 meters højde.
Om jeg begriber at næsten halvdelen får mit call til OV2X - og den anden
halvdel svarer mig med OV3O  ?

Ser frem til CW delen sidste weekend i Maj. 73 Jørgen OZ8AE

Resultatet var efter indsatsen:

Software : N1MM Logger+ 1.0.6091.0

        *Band     QSOs     Pts  WPX  Pt/Q
         3,5      99     205   76   2,1