[OZ-CONTEST] ARI DX contest OV3X SOABLP

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Sun May 7 16:05:37 EDT 2017

Hej

Deltog i weekenden i testen med 90 watt, en beam og en G5RV.
Forholdene kunne bestemt have været bedre.
Lørdag var klart den bedste med åbninger på 15 meter.
Selvfølgelig til Italien og så kom der et par QSO-er til PY og CE.
LU hørt men kunne ikke råbe ham op.
QSO med HS0ZLM Finn på 20 meter.

QRN var til tider høj på de lave bånd.
Søndag kørte Italienerne Japan på 15 meter fra ca 0740 UTC.
Igen kl. 1030 UTC på 20 meter.

Amerikanerne kørte en lokal test, så der var kun få kendte der var med i
ARI testen.
Ikke hørt en eneste VK/ZL denne gang og hørte/kørte kun et par Japanere.

*Tast af sender når computeren startes*
Efter opdatering af Windows 10 taster computeren igen min station ved
opstart.
Denne gang er humlen den, at jeg har mistet mine rettigheder som
administrator.
Umiddelbart kan jeg ikke få lov til igen at sætte det flueben ved den
Serial port så jeg undgår det.

*Enheder og printere - USB serial converter - Hardware - Serial Port - Port
Settings -Advanced (kan ikke få lov at gå ind i den da jeg ikke er
administrator)*

Forsøgte at ændre det ved at starte i fejlsikret tilstand. Der kommer jeg
helt ind og kan sætte fluebenet, men den "husker" det vist ikke, for
radioen taster når computeren igen genstartes.

Der er en langhåret forklaring om hvordan man igen får administrator
rettigheder til sin maskine - efter denne opdatering. Det bliver når jeg
får tid til det.

Kan læses her

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-security/administratorrettigheder-forsvundet/f16bc04f-fc0c-4a58-81db-f38d5e5cc09f

Testen afviklet med følgende resultat: